Måndag-Torsdag 10:00-12:00
Fredag STÄNGT
013-14 14 44
info@jarocka.se
Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna vi får
Titta gärna om ni hittar svaret på er fråga innan ni kontaktar kundtjänst
Vi har inte fått dina kontaktuppgifter till oss. Kontakta kundtjänsten för komplettering.
Om er fotografering stödjer vår funktion "Samla ihop användare" hittar ni när ni loggar in på vår hemsida en text uppe till höger ovanför bilden som säger "Har du flera inloggningar/syskon?"
Klicka er in där och fyll i inloggningsuppgifter för era övriga användare. Detta innebär att de "slås ihop" och ni har tillgång till alla användares bilder under samma inlogg och även kan göra en enda beställning.
Hos IST Foto & JaRocka har du alltid dina bilder tillgänliga på www.istfoto.se & www.jarocka.se för påseende. Därför skickar vi inga papperskopior för påseende. På detta sätt sparar vi på vår miljö.
Tänk på att din beställning kan innefatta flera olika leveranser.
Vi reklamerar förstås detta och skickar er en ny.
Digitala Filer laddas hem till en dator eller annan enhet och består inte av några fysiska pappers-fotografier.
Ni får en nedladdningsbar länk direkt efter köp och som ni också hittar i orderbekräftelsen som skickas till
den e-postadress ni angav vid beställningstillfället.
På www.istfoto.se och www.jarocka.se är inte gruppbilder som digitala filer till försäljning alls.
Anledningen till detta är att vi vill minimera risken för spridning av bilder på andras barn via tex. sociala medier.
Därför inkluderas inte gruppbilden vid köp av Digitala Filer.
Vi har endast möjlighet att frakta beställningar nationellt inom Sverige. Vår produkt Digitala Filer begränsas inte av detta och kan tillgås internationellt.
Bilderna finns tillgängliga i minst c:a 6 månader efter utförd fotografering. Tex. skolfotografier tagna av IST Foto/JaRocka inaktiveras årligen under sen vår/tidig sommar.
Priserna hos IST Foto och JaRocka uppdateras i realtid och visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor och frakt tillkommer.
Hos IST Foto och JaRocka kan du välja att betala via Swish, faktura eller mot delbetalning.
I dagsläget accepterar vi tyvärr inte betalning med betalkort.
När du har valt att betala med Swish görs ett anrop mot det Swish-konto som är knutet till det mobiltelefonnummer du angett i kassan för din beställning. När du klickat dig vidare till Swish-betalningen öppnar du Swish-appen på din enhet och följer anvisningarna på skärmen.
Kontakta IST Fotos och JaRockas kundtjänst.
Ja, på belopp över 400 kr. Information kring detta och hur ni gör står angivet på er faktura när ni får hem den.
Fakturan levereras separat från bilderna och kommer oftast ett par dagar efter det att bilderna har kommit.
När din order skickas, skickar Riverty fakturan till den e-postadress du registrerade i samband med ditt köp. Du kan alltid finna alla dina fakturor genom att logga in på MyRiverty. Om du har svårt att finna din faktura kan du kontakta Rivertys kundservice på 0340-59 61 01 eller customercare@riverty.se så kommer de att hjälpa dig.
Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig att ta fram ditt order-nummer.
IST Foto och JaRocka.se sparar ingen användarrelaterad information på din dator i cookies på grund av säkerhetsskäl. Webbplatsen använder sig dock av en "sessions variabel" som verifierar dig som unik besökare när du besöker oss. Den cookien ligger kvar under hela din vistelse, tills du väljer att lämna JaRocka.se.
Vänta tills alla bilder är hämtade. När bilden finns att ladda ner klickar du på knappen "Ladda ner" till höger om varje bild.
En del webbläsare blockerar direkt nedladdning av bilder. Om ni råkar ut för detta vänligen använd knappen "Öppna bild" för att öppna bilden och spara den manuellt genom att högerklicka och välja "Spara mål som".
Kontakta annars IST Fotos och JaRockas kundtjänst så hjälper vi dig.